2017-02-03 11:54:40

"ČITAMO MI, U OBITELJI SVI 2017."

Škola je ustanova koja potiče čitanje i razvijanje čitalačkih vještina. Tako čitamo na nastavi jezika, povijesti, geografije, matematike… u stvari, mi u toj školi stalno nešto čitamo.

A tu je još i knjižnica i knjižničarka koja stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru…

A što je s obitelji? Domom? Koliko djece kod kuće čita knjige po slobodnom izboru? Koliko čitaju njihovi ukućani: roditelji, braća i sestre, djedovi i bake ? Koliko čitaju zajedno, kao obitelj?

Stoga nacionalni projekt za poticanje čitanja „Čitamo mi, u obitelji svi“ već šestu godinu zaredom želi upravo to : osvijestiti potrebu za čitanjem unutar obitelji, kao i dobrobiti koje donosi takvo čitanje, kako za obitelj kao zajednicu, tako i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek oblikuju.

Zbog toga se naša škola i ove godine uključila u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 128 škola diljem Republike Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksake napunjene knjigama.  Brojka od 4398 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je.

Učiteljice trećeg razreda, Vlatka Belec, Irena Hodak i Marijana Horvat Sudar u suradnji s knjižničarkom Nerminom Beširević za svaki su ruksak odabrale po osam knjiga, tj.  po jednu knjigu iz svake od osam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja te etno baština). 

Projekt u našoj školi započinje  27. siječnja 2017. kada će prvi učenici 3.a,b i c  razreda svojoj kući ponijeti ruksake s knjigama. U ruksaku se, osim knjiga, nalazi i Bilježnica dojmova.

U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

Roditelji su upoznati s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku još u rujnu, tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno (ovoga puta čitajući) provesti slobodno vrijeme.

Iako toga nisu svjesna, djeca najbolje uče oponašanjem. Iskoristimo to kako bismo ih usmjerili prema knjizi: pokažimo im vlastitim primjerom kako čitanje nije samo važno, već i zabavno.  Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme je neprocjenjivo, a tu su i poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina, rječnika…

Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine u našem projektu sudjeluju sljedeći nakladnici : Alineja, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga.

Hrvatska mreža školskih knjižničara je udruga čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.

Kupnju knjiga za projekt financirala je naša škola,  za što zahvaljujemo ravnateljici, gđi Meliti Haluga.

Po završetku projekta knjige će postati dijelom fonda školske knjižnice, što znači da će ih i ostali učenici moći posuđivati, čitati i u njima uživati.

   Nermina Beširević, školska knjižničarka


Osnovna škola Silvija Strahimira Kranjčevića Zagreb